Trois Ballons 2023

We hebben zeer genoten van de Trois Ballons. Fietsen is goed gegaan. Shirts waren maatje te groot, maar konden we de volgende ochtend omruilen. Yvonne van Auberge Lomont heeft ons goed verzorgd. De kamers waren prima in orde.
Tops: zeer vriendelijke gastvrouw, fijne zitplaatsen in de tuin achter het huis, fietsen konden goed achter slot en grendel worden gezet.Tips: zorg dat de koelkast goed gevuld en wordt bijgevuld en dat de porties bij het diner meer dan gemiddeld zijn als je fietsers in huis hebt. Groet Marien

Hotel La Clusaz - juli 2023

Kamers: niet al te groot maar goede bedden, goede badkamer. Als het meerdere dagen boven de 35 graden is, zou een airco prettig zijn, het werd wat warm in de kamers. Maaltijden: prima ontbijt, helemaal niets mis mee, avondeten ook prima, ruim voldoende en lekker. Wel een opmerking: tijdens ons verblijf was de menukaart wat beperkt (2 vlees-, 1 vis-, 1 vegetarisch gerecht en 1 salade, ik heb vandaag even op de site van het hotel gekeken, de menukaart is veel uitgebreider nu, een voor- en hoogseizoen dingetje?), waardoor voor de niet vis-eters er maar 2 a 3 keuzes waren tijdens de 5 avond maaltijden. Wat ons betreft een aandachtspuntje. Personeel: heel vriendelijk en behulpzaam. Kortom: hotel bijna niets mis mee, alleen de kok een zetje geven. Routes: we hebben (te) mooi weer gehad, elke dag alleen maar zon, maar temperaturen tot boven de 35 graden, vandaar iets aanpassingen aan jullie routes. Conclusie: we hebben heerlijk een paar dagen gefietst, voor herhaling vatbaar! Sikko

Rondreis Luxemburg - zomer 2023

Mijn reis zit er weer op, ik ben weer gezond en wel thuis. Bedankt voor het regelen, het was dan wel kort dag, maar ik heb het naar mijn zin gehad. Ik heb nog een paar opmerkingen. Maandag was mijn tas laat, dinsdag werd het nog later.Het was ongeveer 7 uur voor mijn tas er was, ik had movewecare 3 keer gebeld, ze hadden maar 1 chauffeur voor heel Luxemburg. Ze beloofde dat ze woensdag een andere chauffeur zouden zenden, en toen stond mijn tas ruim op tijd op de bestemming. En in hotel op de Bleech in Larochette was er geen ontbijt, gelukkig was er naarst een bakkerij waar ik wat kon eten. Nogmaals bedankt. Ruud

Rondreis Auvergne - augustus 2023

Het was een hele mooie fietsreis door een prachtige omgeving. En meest rustige kleine wegen! Heel goed uitgebalanceerd qua afstanden en zwaarte; alles klopte! Compliment! Zoals Rony al aangaf, het eten in het restaurant in Issoire was zeer pover en simpel. Het hotel in Brioude was uitstekend en hun restaurant eveneens. Voor de zondag raadde de hotelvrouw ons een Portugees restaurant aan, dit was ook een aanrader! Het hotel in Murat was bij aankomst compleet verlaten, een vreemde gewaarwording. Echter, toen s' avonds de eigenaresse en haar echtgenoot ten tonele kwamen, werden we zeer positief verrast met heerlijke maaltijden en gratis wijn!  Bedankt Peter voor de mooie reis! Gr Frans

Lac d'Annecy - augustus 2023

Het weer was niet ideaal, maar daar gaat En Route niet over, gelukkig maar. Dat het hotel nog niet op ons gerekend had, bleek uiteindelijk geen probleem. Hotel was prima, eten idem. Prettige mensen. Jammer dat er geen afsluitbare ruimte voor de fietsen was, wel een afdakje in de tuin. Gelukkig had André een slotje. Al met al dus reden tot tevredenheid. Dank voor je bemoeienissen. Hartelijke groeten, Roel

Auvergne - september 2023

Ook voor jou veel dank voor de prima verzorging van ons Auvergne-avontuur. Er waren, ook door het prachtige weer natuurlijk, weinig wanklanken te horen. Wij hadden de indruk dat iedereen genoot. Het was allemaal goed te befietsen, en voor elk wat wils omdat we er hier en daar een lusje aangebreid hadden. De lunchplekken waren heerlijk, versterkt ook het groepsgevoel. Nadat Jan jou gebeld had ging het ook in hoog tempo erdoor, dat was inderdaad wel een puntje. De baas van Le Pariou was zo vriendelijk zijn prachtige klassieke Peugeot racefiets uit te lenen aan Jan jr. Al met al een prachtige week. Hartelijke groet, Jan sr.

Rondje Noord-Nederland september 2023

Reis is goed verlopen, mede door het prachtige weer. Routes waren uitstekend. Diners eveneens. Hotels in Dwingeloo en Ommen, ook uitstekend. Hotel Iselmar: te grootschalig, zeer warme kamers en aan drukke verkeersweg. Samengevat: een zeer tevreden gezelschap. Voor volgende jaar: zelfde formule en dan rondje IJsselmeer. Met groet, John

Tour du Mont Blanc 2023

Was inderdaad een hele fijne reis. Goede begeleiding en een leuke groep. En uiteraard werkte het weer heel erg goed mee! Verder heb ik van een aantal reizigers gehoord dat er relatief veel grotere wegen in de routes zaten. Het fietst natuurlijk lekkerder zonder al te veel auto’s die voorbij razen. Het zijn soms natuurlijk verbindingsroutes waar je niet onderuit kunt. Persoonlijk zou ik liever een aantal km meer fietsen als ik over een rustige weg kan rijden. Neemt niet weg dat ik een fantastische week heb gehad hoor! Erg genoten. Roel

Rondreis Oostenrijk-Italië september 2023

Wij hebben een prachtige week gehad! We hebben enorm geluk gehad qua weer. De routes waren over het algemeen prima. Soms wat veel fietspaden die helaas soms niet geheel geasfalteerd waren. De Arlbergpas mochten we officieel niet over met de fiets maar daar kwamen we achteraf pas achter. Maar in grote lijnen helemaal goed. Qua hotel hebben we één aanmerking. Het avondeten in Bad Sonnenberg was echt ondermaats. Riederstubn was erg goed en Granbichler ook. Vooral bij Granbichler super aardige en gastvrije mensen. Hirschen was oké. Maar al met al zijn we erg tevreden! Dank voor de organisatie. Hartelijke groet, Maarten

Franse Ardennen mei 2023

We hebben een prima fietsvakantie gehad. Heel fijn dat we de vakantie een dag konden verschuiven waardoor we toch 4 dagen konden blijven. De familiekamer nr. 6 was prima, alleen we misten een waterkoker waardoor je op je kamer nog thee of koffie kan zetten. De gastheer was erg vriendelijk en sprak goed Nederlands en we zouden je de groeten doen. Bij deze dan. We waren heel blij met je gpx fietsroutes. Zo konden we op de dag van aankomst nog die mooie tocht van 50 km maken die je had gemaild. Het driegangen diner was erg lekker, alleen het ontbijt was wat simpel. Hartelijke groeten, Bert en Henk

Eifelweekend mei 2023

Prima hotel en de maaltijden waren positief verrassend. Douchen na de laatste fietsrit hebben we niet eens hoeven te vragen want man van de receptie kwam zelf met voorstel. Wij hebben alle 4 de routes gedaan, mooi afwisselend en nagenoeg autoluw. Mede in combinatie met het mooie weer genoten van de omgeving. Groet Lars

Haute Provence mei 2023

We zijn weer terug in Hotel Carnot na een goede treinreis terug uit Guillestre. Gisteren nog een mooie dag met goede afsluiting op de Col d’Izoard. Fietsen weer ingeleverd bij Yeti en 200 euro’s teruggekregen van teveel betaalde huurgeld. We hebben genoten van deze fietsweek die boven verwachting was. Het weer werkte mee en we fietsten uiteindelijk zo’n 350 km over 6 dagen met een regenachtige rustdag die goed viel. Veel dank nog voor al je organisatie en bemiddeling. We beginnen al naar een tocht voor volgend jaar te kijken. Groet uit Die, Oscar

Annecy-Vercors 2023

Nogmaals dank voor zeer goede organisatie van deze trip!
Hele mooie routes, goede plekken voor overnachting, afstanden en hoogtemeters waren prima te doen. Treinreis zeker goed. was aangename verrassing dat je je fiets zo kon ophangen. Precies nog genoeg plek. Hotel Annecy prima. Hotel na Grenoble was top qua ligging. Mensen waren niet helemaal ingericht op gasten leek het. Niet echt klantgericht. Maar kamers overal goed. Gr Simon

Trois Ballons Auberge 2023

We hebben zeer genoten van de Trois Ballons. Fietsen is goed gegaan. Shirts waren maatje te groot, maar konden we de volgende ochtend omruilen. Het verblijf was prima.Yvonne van Auberge Lomont heeft ons goed verzorgd. De kamers waren prima in orde.
Tops: Zeer vriendelijke gastvrouw - Fijne zitplaatsen in de tuin achter het huis - Fietsen konden goed achter slot en grendel worden gezet.
Tips: Zorg dat de koelkast goed gevuld en wordt bijgevuld - Zorg dat de porties bij het diner meer dan gemiddeld zijn als je fietsers in huis hebt. Groet Marien

Haute Provence Privée (mei)

Dank voor je bericht, hieronder een kort overzicht van onze ervaringen: Routes waren uitstekend! Rustige wegen, goed asfalt, schitterende omgeving. Complimenten daarvoor. Hotel en kamers in Die en Serres waren zeer eenvoudig. Wel vriendelijk personeel. Eten in hotel Die echter onder de maat. Eten in hotel Serres was wel prima in orde. Het ontbijt daarentegen was wel erg simpel (een croissant met jam plus een wat stokbrood met kaas. Op de 2e ochtend kregen we er nog een gekookt ei bij en op verzoek een yoghurtje, echter geen fruit of muesli om daar aan toe te voegen). Hotel en eten hotel Chorges was uitstekend. Wel jammer dat hotel buiten het dorp ligt (te ver om na een fietstocht nog even naartoe te wandelen, ook omdat je dan langs de drukke weg moet gaan) Hotel Guillestre was ook weer prima met ook uitstekend ontbijt. Vriendelijke gastvrouw die uitstekend engels spreekt. Bij de vietnamees in het dorp hebben we zeer goed gegeten. Hotel Tournon was eveneens uitstekend. Het eten was daar bovendien het beste dat we gedurende de reis gehad hebben. Leuk stadje ook om op de terugreis nog even aan te doen. Groet, Marco

Haute Provence Privée

Over het geheel genomen zijn we zeer tevreden. Erg fijn en vooral leuke reis gehad. Zeer voor herhaling vatbaar! Als ik wat plussen en minnen terug haal. Bagage in Gap moesten we op wachten, maar geweldig hoe de hotelier in Gap hier achteraan ging. Guillestre: wat een fantastisch hotel, met als extra bonus dat onze fietskleding van de eerste drie dagen gewassen werden. Hotel la Cours had wel hele kleine kamers en we werden er niet echt welkom gevoeld in alle eerlijkheid... In zijn algemeenheid geldt dat het ons blijft verbazen (ook na eerdere ervaringen) hoe weinig er Engels of anders dan Frans wordt gesproken. Het ontbijtbuffet daarentegen was echt geweldig! Bagagevervoer door het taxibedrijf ging goed. Terug in Serres was de bagage wederom laat, maar waren we ook vroeg (net voor twee uur) en gelukkig verwelkomd met een keer een open terras). Onze ervaring de dagen ervoor was dat we of onderweg of na afloop van onze rit een supermarkt hebben bezocht, omdat er tussen 14-18 uur niets open is om te eten. Groot compliment voor de routes. Samen met het mooie weer heeft een een geweldige week opgeleverd. Ook de route van Guillestre naar Sisteron was prima (zeker niet de mooiste, al hebben we genoten van de uitzichten op het meer). Nogmaals dank! Groeten, Jeroen

Kleine ronde van Nederland

We hebben een prima fietsvakantie gehad, prachtige routes, hotels waren voldoende en bagage vervoer was perfect geregeld. We houden ons aanbevolen voor een volgende dergelijke vakantie. Vanwege teruglopende conditie zijn dergelijke tochten in berg- heuvelachtig gebied voor ons niet meer weggelegd en was dit een mooi alternatief. Hebben jullie dergelijke routes in Nederland of Vlaanderen nog in jullie pakket? We horen het graag. Met vriendelijke groet, Tonnie

Bristol-Hull juni 2022

Ten eerste een groot compliment voor de routes welke je gemaakt heb. De fietstocht is zeer goed verlopen met mooie routes en goede hotel accommodaties. De maaltijden waren ook goed verzorgd. Het glutenvrij ontbijt was niet overal aanwezig daar in tegen was het glutenvrij dineer wel weer in orde. Eind conclusie: HET WAS EEN TOP WEEK !! Met vriendelijke groet, Kees & Ted

Pyrénées en liberté

Wij hebben een super vakantie gehad. Een avontuur om nooit te vergeten. Bijna alle hotels waren goed. De een wat mooier dan de ander, maar de mensen waren overal enorm behulpzaam en vriendelijk. Ook de locaties waren top. Allemaal in het centrum, of er dicht tegenaan, waardoor je de sfeer van Frankrijk prachtig binnen kreeg. Hierbij heb ik ook een paar minpuntjes om jullie te helpen om het nog beter te maken, want wij zijn meer dan tevreden. In hotel l'Aragon in Carcassone, word je doorverwezen maar de garage van hotel espace. Die hebben een garage die perfect was voor ons, maar is maar 2 meter hoog. In Saint Girons(hotel beauregard) waren onze koffers er om 14.00 uur. Misschien waren wij aan de vroege kant gearriveerd. Dat kan ook. Zijn eerst gaan eten. Toen was het opgelost. Lourdes (hotel Saint Clair), was wat ons betreft, minder dan alle andere hotels. De mensen waren vriendelijk, maar het eten oogde allemaal wat minder vers. Voor de rest is het misschien wenselijk om te melden dat tussen 12.00u en 16.00 uur veel hotels dicht zijn. Dat is de tijd dat wij vaak aankwamen. Met vriendelijke groet, Francois

Buis-les-Baronnies & Guillestre

Beide hotels boven verwachting naar Franse maatstaven. Prima geregeld. De omgeving rondom de Mont Ventoux, zeker boven verwachting. Bedankt voor jouw input, en waarschijnlijk tot volgend jaar. Namens de gehele groep, groet Ron

Rondreis Vogezen

Alles perfect verlopen. Wel nog een tip: Het zou handig zijn als er bij de routes wat suggesties voor lunchgelegenheden kunnen worden opgenomen. Sowieso hadden we even over het hoofd gezien dat ze in Frankrijk vrij strikt vasthouden aan lunchtijd is tussen 12.00 - 14.00u (en niet 14.05!), maar we hadden ook moeite om uberhaupt gelegenheden te vinden. In veel dorpjes is namelijk helemaal niets meer. Voor de rest heel mooie routes. Eventueel zou je er nog wat meer suggesties voor uitbreidingen bij kunnen doen (zoals La Planche De Belle Villes). Zelf hebben we op dag 1 bijvoorbeeld nog Le Honeck er bij gedaan. Met vriendelijke groet, Erik

Pyreneeën juni 2022

Het is allemaal goed verlopen en alle hotels verwachten ons ook, dus dat was prima. Het hotel van zondagavond viel wat tegen, met name het eten en het ontbijt.Net voor aankomst reden we door een stadje waar we het idee hadden dat er betere opties in de omgeving waren. Maar goed, het gras bij de buren is altijd groener natuurlijk. Maar dit hotel zou ik bij voorkeur mijden. De rest van de hotels waren prima. Dank voor het organiseren en tot een volgende keer! Groet, Hans

Pyreneeën individueel

Ja het verblijf in Lourdes en de terugweg met de trein is prima verlopen dus het was in alles een geslaagde vakantie! We zijn een hele mooie ervaring rijker waarbij nogmaals dank voor de top organisatie! Groet Luuk & Frank

Beaujolais september

We hebben een leuke trip gehad. De routes waren prachtig, heel gevarieerd en af en toe behoorlijk pittig. Met de hotels was alles prima geregeld. La Clayette is een mooi dorp met veel levendigheid en een mooi kasteel aan een klein meer. In Feurs is niet heel veel te doen. Omdat we er op donderdag aankwamen waren vrijwel alle restaurants gesloten. Dankzij een tip nog een grillhouse bij de supermarché gevonden. Lyon was aan het einde een prachtige stad als mooi cadeau. Kortom: we hebben ervan genoten! Nogmaals dank voor alles en voor je betrokkenheid. Groet, Martijn

Kleine ronde van Nederland

Al met al prima bevallen. Omdat het de eerste fietsdag bloedheet was met heel veel (warme) tegenwind was dat niet onze topdag, maar op zich een leuke route. Die eerste dag werd ook ruimschoots gecompenseerd door de andere drie dagen waarop we alle drie min of meer wind mee hadden? De routes waren allemaal even mooi en gevarieerd, kortom we hebben heerlijk gefietst. Wat de hotels betreft: Op zich prima, waarbij het paviljoen in Rhenen er uit sprong. De Fletcher hotels waren ook goed, in Beekbergen (Veluwse Bos) een wat amateuristische bediening, de Rozenhof was de beste van de drie, met een kok die van de standaard Fletcher durfde afwijken. Kortom, prima fietsvakantie gehad, we komen vast nog wel eens bij je terug! Met vriendelijke groet, Joke & Jan

Appartement Maratona

Bij deze wil ik nog melden dat mijn zoons, vrouw en ik een bijzonder fijne week hebben gehad in La Ila. Het appartement Milandora was van alle gemakken voorzien (ook skikelder voor de fietsen), had een prachtig uitzicht, lag vlak boven de start en was proper. De gastvrouw was heel vriendelijk. We hebben gebruik gemaakt van de grote wasmachine. In de dagen voor de tocht zijn er voldoende beklimmingen als voorbereiding en genoeg buitenruimte om te recreëren. Zoals ik al eerder had ervaren was de tocht uitstekend georganiseerd. Dank. Mvrgr Sjaak

Kleine ronde van Nederland

Het fietsen en de accommodatie is erg goed geweest, meewind was onze vriend. Veel genoten van de diversiteit aan landschap in het mooie Nederland. Bedankt voor het organiseren, tot volgend jaar. Groeten Harold, Jan, Paul, Paddy, Hendry, Rene, Leon en Nol

Rondreis Vogezen

De hotels waren prima, en wat we er van hadden verwacht al viel de laatste nacht in La Residence ons in die zin wat tegen dat het inmiddels 30+ graden was en we een kamer hadden die niet echt koel te krijgen was. Maar al met al waren we tevreden met de accommodaties. De mensen waren vriendelijk, verwachtten ons, de kamers waren schoon en het sanitair op orde en tenslotte hebben we in alle hotels prima kunnen eten (zowel ontbijt als diner). De routes hebben ons verrast in de rust (met uitzondering van de eerste paar kilometer La Bresse uit op de 2de dag), de natuur en de mate van uitdaging. Dit was exact wat we voor ogen hadden! Het had voor Linda ook niet veel uitdagender hoeven zijn maar we hebben we allebei van genoten. De lengte van de routes was goed, we hebben elke dag een ruime 4 uur gefietst waardoor er ook voldoende tijd over was om te genieten. Klein puntje van feedback.. in Giromagny was niet veel meer te lunchen dan een bezoek aan de bakker. Het enige cafe dat open was (in het centrum) had geen lunch, gelukkig was het ons toegestaan bij de bakker iets te halen en dit op het terras van het cafe te eten. Tenslotte, nogmaals dank voor de snelle actie op zondag toen er wat verwarring ontstond over het bagagevervoer. Het was allemaal vanuit goede intenties maar leverde meer onduidelijkheid op. Les voor mij en Linda.. we kunnen nog wel wat schaven aan ons Frans? Groet, Roel

Marmotte 2021

Alles perfect verlopen.Bedankt voor de organisatie en hopelijk tot bij een volgende uitdaging zal niet de Marmotte zijn - was mijn 3de deelname en was al vergeten hoe zwaar hij was, wist nog wel hoe mooi de rit was.Gezond aangekomen en iets betere tijd dan 10j geleden dus mag zeker tevreden zijn. Rudi

Tour de Provence

Ook namens mijn reisgenoten wil ik je graag zeggen dat wij terugkijken op een heerlijke week in Frankrijk! En dat na al het Corona gedoe…. Complimenten aan Cor en jij dank voor de organisatie en flexibiliteit! Wellicht tot een volgende keer !! Auke

Eifel individueel - zomer 2020

Het hotel en kamers waren prima. Het restaurant was beter dan verwacht, mede gelet op de uitstraling van buiten. Dus alles is naar wens verlopen.
Met vriendelijke groet, Henk

NL-Ventoux juli 2020

Inmiddels zijn we alle drie weer thuis. Het was een onvergetelijke trip! Af en toe was het ook afzien, maar dat wilden we juist. We willen je enorm complimenteren met de prachtige routes die boven verwachting waren. De eerste etappe (Ommel - Tongeren) was wat minder, maar we begrijpen dat dat ook niet echt op de oorspronkelijke route lag. Stiekem ben ik wel benieuwd hoe je (behalve je ervaring) tot deze prachtige routes komt! Het was echt ongelofelijk. Alle routes waren ook 100% te volgen, dat vond ik nogal knap. Alleen vóór Besancon hebben we heel eventjes moeten zoeken - daar week de route even af maar konden we het zelf vinden. Ook de hotels waren comfortabel en over het algemeen sliepen we goed. De ontbijten waren echt om naar huis te schrijven en we hebben ons nooit zorgen gemaakt over de veiligheid van onze fietsen.Het hotel in Lajoux was een erg fijn hotel om te slapen. Het eten was ook lekker maar helaas niet fietser-proof. De communicatie hierover (en ook over de hoeveelheid en het tijdstip van het ontbijt) verliep erg moeizaam met de eigenaresse. Uiteindelijk hebben we 'onze koolhydraten' bij een bakker in Mijoux gehaald. Uiteraard zijn dit soort zaken overkomelijk, maar doordat we zo ver fietsten komt dit toch wat ongelegen. Verder waren we erg blij dat de dag erna de man in het hotel in Lac de Paladru een restaurantje voor ons had gebeld, die speciaal voor ons pasta ging koken. Dat was zeer aangenaam, en hadden we ook echt even nodig :-) Nogmaals dank voor de communicatie en de vakantie en mocht jij nog vragen hebben dan horen we dat natuurlijk graag. Met vriendelijke groet, Haitske

La Bresse - Vogezen 2021

We hebben nog 3 dagen kunnen fietsen, waarvan zelf 1x in de sneeuw en dat was erg mooi. De rest van de dagen hebben we ons ook prima vermaakt. Het is ook een erg fijn hotel, met erg lekker eten, dus we gaan vast nog wel een keer. Toen wij er waren, was er de grandfondo vogezen, organiseren jullie daar ook startkaarten voor toevallig? Want het lijkt ons leuk die een keer te fietsen. Met vriendelijke groet, Henri

Haute Provence privée 2019

Wij zijn weer veilig thuis na een fantastische week fietsen in de Haute Provence! We hebben geweldig weer gehad, geen drupje regen, en zijn zijn zonder uitzondering overal zeer gastvrij ontvangen. Geen moeite was teveel voor de hoteliers, fietsen kregen overal goed onderdak in garages, en we hadeen elke keer kamers met twee aparte bedden. Hotel in Guillestre was helemaal top, onze feitskleding werd zelfs voor ons gewassen en het restaurant “dedans dehors’ is het omrijden meer dan waard. De gastheer en gastvrouw namen alle moeite het ons naar de zin te maken en serveerden echt topgerechten. De eigenaresse van het hotel heeft ons, met fiets en al naar het station gebracht! Complimenten voor de organisatie!! Een echte aanrader deze reis. De woensdagtrip, met  Col de Noyer, vonden wij de mooiste. Geweldige, verkeers-luwe route. Prachtige vergezichten. De beklimming van de Izoard op vrijdag is een mooie afsluiter en blijft een belevenis, geweldige afdaling naar Briancon. Wellicht kun je aan de routebeschrijving toevoegen dat de voorgestelde lunchplekken afhankelijk van het seizoen open zijn. Wij troffen er drie gesloten, maar hadden voldoende water en eten bij ons, dus dat heeft ons niet gestoord. Bedankt nogmaals en we wachten het aanbod voor komend jaar af. Met vriendelijke groet, Gert

Giro delle Frontiere 2019

Ik wil je hartelijk danken voor de mooie reis die we hebben gehad. Schitterende routes, goede hotels (prima bedden en koele kamers), een relaxte sfeer en uitstekende ondersteuning door Bert. De dagafstanden waren precies goed en de rustdag heeft ieder op een voor zichzelf goede wijze kunnen invullen. Kortom een reis om te herhalen en ik zal 'm zeker aanbevelen! Ik heb zomaar wat foto’s uitgepikt uit het grote aantal dat ik heb gemaakt. Geven een mooi beeld van het stuk door Slovenië via de Vrsic pas.

Alpen Express 2019

ik wil graag mijn ervaringen delen van de reis alpen/express aug-2019. Het was mijn eerste fietsvakantie met En Route.De accommodaties waren prima verzorgd. Kamers waren goed en eten was er voldoende. Lunch pakketten konden naar eigen behoeften gemaakt worden. Ik vond de reisleiding niet zo geweldig. Zij deden waarschijnlijk wat ze moesten doen maar weinig extra's. Ze waren vooral erg met hun eigen verhalen en eigen fietsdag/prestaties bezig. M.i. hadden ze wat extra kunnen bijdragen aan de sfeer binnen de groep. Bv. door briefings te houden over wat ons de volgende dag te wachten stond. Er was een behoorlijk fietsniveau- of instellingsverschil tussen de deelnemers. De leiding had ook een duidelijke menig over de langzamere deelnemers. Door het grote verschil had de eerste groep de meeste ritten weinig aan de volgauto tijdens de rit. Volgens mij kon de reisleiding hier meer aan doen. De kwaliteit vd GPS was prima. We werden tot voor de deur van het hotel geleid. Ik vond de routes wat eenzijdig: veel doorgaande wegen met druk gemotoriseerd verkeer. Ook waren er minder hoogtemeters dan vooraf aangegeven. Informatievoorziening vooraf aan de reis was prima. Ik heb een leuke reis gehad en was qua zwaarte goed te doen. Ik overweeg dan ook om volgende jaar met mijn fietsmaten weer (aan een andere fietsweek) deel te nemen. Met vriendelijke groet, Toon

Alpen Expres augustus 2019

Dit jaar heb ik deelgenomen aan de groepsreis 'Alpen Express' van 17 tot 24/8. Hier volgt mijn oordeel opgesplitst volgens de onderdelen zoals vermeld in je mail

• accommodaties: De hotels waar we verbleven, waren over het algemeen prima! Dit geldt ook voor hotel Raetia (ik ben niet zeker van de schrijfwijze) in Tiefencastel waar ikzelf en 5 andere deelnemers de nacht van 23 op 24/8 hebben doorgebracht. Het hotel dat qua kamer wat uit de toon viel, was Sporthotel Sonne in Vandans. De kamer in dat hotel was wat verouderd. Het onthaal in alle hotels was uitstekend, behalve in hotel Albula Julier in Tiefencastel waar ze niet bepaald uitmunten als het gaat over hartelijkheid. Ik vond dat zowel de uitbaters als het personeel van dat hotel maar moeilijk een glimlach op hun gezicht konden toveren...
  • maaltijden en lunchpakketjes: Over het algemeen waren de avondmalen delicieus! Het ontbijt en de lunch waren zeker OK.
  • service volgwagen en reisleiding: De service via de volgwagen en de reisleiding waren prima. Tijdens een van de fietstochten was een van m'n trapperstangen losgekomen en André Temme heeft heel wat moeite gedaan om die trapperstang te laten vastzetten in een fietswinkel in Bludenz. Waarvoor dank!
  • routes (zowel parcourskeuze als kwaliteit van de gpx): De routes op papier waren duidelijk. Ik heb geen gebruik gemaakt van de gpx bestanden. Zoals verwacht waren de fietstochten uitdagend met veel hoogtemeters. Over het algemeen vond ik de parcours zeer aantrekkelijk (schone panorama's en veel hoogtemeters)! De beklimming van Laudes/Laatsch richting Resia (Passo Resia) via de SS40 (zie parcours van 20/8) was heel druk! Misschien bestaat er een rustigere weg i.p.v. die drukke SS40.
  • informatievoorziening voorafgaand aan de reis: De ontvangen informatie was duidelijk en compleet.
  • overige: Ik heb geen andere commentaren.

Sportieve groeten, Lieven

La Clusaz juni 2019

De maaltijden waren goed, 1 keer op zondag was het menu hetzelfde als de dag ervoor maar konden we in plaats daarvan ook entree + plat of plat+ dessert nemen.Een andere avond was er ook geen menu en hebben we van de kaart gegeten, ook prima. Bij het ontbijt was er buffet, waarbij er altijd ruim voldoende was, muv 1 dag toen er een grote groep (19 man) Belgen was van Flamme Rouge die met name de eitjes al hadden geplunderd. De eieren zelf koken was een uitdaging, vaak te zacht, dus ik hield het bij de voorgekookte harde eieren.Er was af en toe echt lekker noten/musli brood, dat had wel meer mogen zijn.De routes waren goed, maar uiteindelijk slechts deels gefietst. Vooral door de warmte en door het feit dat niet iedereen in even goede conditie was.Uitstap naar de Iseran die we deden was leuk, maar een lange rit. De tip die je gaf voor het meer van Annecy was erg goed, misschien moet je die standaard meegeven aan iedereen die dit boekt. Wat ons opviel is dat roken in Frankrijk blijkbaar nog steeds gezond is. Echt al het personeel op 1 na rookte, en dat gebeurt vaak op het terras waar iedereen ook zit te eten, weliswaar op de rookplek maar je ruikt het toch. Dat was wel eens verveldend.Net zoals dat personeel dan 's avonds staat te roken op een balkon 1 etage onder ons raam, waar we de ramen hadden openstaan vanwege de hitte.Het personeel is overigens heel vriendelijk.Het was handig dat het hotel een skiberging had waar je fietsen in kwijt kunt. Verder kan het hotel wel iets gemoderniseerd worden, maar het was prima voor ons doel. Dat was het wel zo'n beetje, we hebben echt een leuke week gehad maar ik geloof dat voor enkelen van onze groep de echt hoge en zware alpencollen te hoog zijn gegrepen. Je zult er toch voor moeten trainen? Voor volgend jaar zitten we al aan alternatieven te denken zoals de Jura, maar ook bv Spanje. Groet, Jacques

Marmotte 2019

Het verblijf en de tocht zijn prima bevallen. Het appartement was prima en in en uitchecken ging zonder enige problemen. Het diner in L’authentique was prima. Gastvrij ontvangen (zelfs toe we zomdag avond nog om 10 uur aankwamen) en elke avond een eenvoudige maar lekkere en voedzame (fietsers) maaltijd. De tocht was geweldig, maar uiteraard aardig afgezien. Goed weer (de regen bleef uit) . Twee van ons hebben de tocht uitgereden (in 11 uur) , een van mijn vrienden heeft door materiaal pech de finish echter niet gehaald. We moeten dus mogelijk nog een keer op herhaling. We kloppen dan graag weer bij Enroute aan. Bedankt voor de goede service. Groeten. Han

Alpes du Sud mei-juni 2019

Inderdaad - ik heb de hele week met een grijns op mijn fiets gezeten. Het was echt geweldig! Even wat achtergrond informatie, ik ben al heel lang een sportieve fietser maar niet zozeer een wielrenner. Ik fiets voornamelijk op een cross-hybride die ik ook als vakantiefiets (korte weekends) gebruik. Met de racefiets kwam ik wat minder makkelijk van het asfalt af dus die was lang geleden de deur uit gedaan. Daarnaast heb ik een ligfiets (open tweewieler), een laag en snel modelletje. Vorig jaar heb ik toch weer een gebruikte racefiets aangeschaft met de intentie om die voornamelijk binnen op de fietstrainer met Zwift te gebruiken. Die racefiets ben ik uiteraard ook wel beperkt buiten gaan gebruiken, zeker toen het duidelijk werd dat ik met Enroute mee zou gaan. Tot dan toe had ik vrijwel nooit meer dan 2-3 uur op de fiets gezeten en maar een enkele keer in het Zuiden van het land in de heuvels gefietst. Fietsen in de bergen en afstanden van 100-160km per dag waren dus volstrekt nieuw. Ik heb dus getracht veel te trainen, zowel binnen als buiten. Binnen flink getraind op de virtuele heuvels (en een incidentele Fondo), buiten voornamelijk zitvlees gecreeerd. Die training heeft wel goed uitgepakt, ik kon overal meekomen al had een lager verzet me veel geholpen. De feedback:

• Ergens in de voorbereidende instructies/info stond een minimaal verzet gemeld. Dit was wel een erg ouderwets verzet. Ik kreeg de indruk dat ik met een compact verzet van 50/34 en 11-30 wel weg kon komen. Dat ging maar net en ik had het zwaar op de Mont Ventoux (ook omdat dat vroeg in de week was). De meesten hadden een paar tandjes extra achter, tot 32 of zelfs 34 (en dus 1:1). Kan geen kwaad om de aanbeveling te moderniseren.
  • Meer een opmerking over de term/categorie 'allround' op je site. Het is niet geheel duidelijk wat hiermee bedoeld wordt naast de categorie 'extreem'. Hij zou geintepreteerd kunnen worden als 'te doen' voor iedereen met een redelijke basisconditie. Ik denk dat die echter veel beter dient te zijn voor deze tocht. Ik zou geen vriend/collega deze tocht aan durven te bevelen want ze gaan het geen van allen leuk vinden (op een enkeling na). Nogmaals - ik was getraind en het ging prima, zeker later in de week.
  • Begeleiding - excellent. Alleen al om de foto's die ze maken wil je deze tour gedaan hebben.
Conclusie - volgend jaar weer. Edwin

Contact

U kunt telefonisch informeren naar de beschikbaarheid van een specifieke fietsvakantie. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 15.00 uur.

+31 (0)70 - 36 37 117

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Nieuwsbrief

Om op de hoogte te blijven van de nieuwste fietsreizen, data van cyclosportieve en bijzondere uitdagingen, kunt u zich hieronder aanmelden voor de maandelijkse nieuwsbrief.